Piloterie.

Wat is het verschil tussen een piloot van de KLM, een buschauffeur en een dame die met een ouwe Toyota speciale mensen van A naar B brengt? In materiële zin heb ik het meest respect voor die laatste. In menselijkheid met de buschauffeur. En in arrogantie met die arme piloot.
Vroeger toen een vliegtuig besturen nog pionierswerk was kon ik dat begrijpen. Maar elke respectabel digibeet knalt tegenwoordig moeiteloos een Boeing van A naar B.
Buschauffeur, zeker in bepaalde wijken is allang geen lolletje meer.
En de dame die voor een habbekrats voor dag en dauw andere mensen vervoerd naar een dagopvang of speciale school, in een busje die nog net door de APK kwam, woont vast niet zo riant als die piloot met zijn buitensporige salaris waar hij het op verdomd om ook maar iets van in te leveren.

De Blauwe Trots! Ze zouden zich diep en nederig moeten schamen met dit soort chauffeurs die gemiddeld meer dan onze president verdienen. Verdienen? Een schop onder hun luie arrogante dikke kont verdienen ze. Iedereen levert op zijn of haar manier in, behalve de luchtknuppels. Hun collega’s meezuigend de afgrond in. Trots? Op de KLM? Terend op een zooitje staatssteun waar we op dit moment wel wat nuttigere dingen mee kunnen doen. Nee, Hoekstra hou je poot stijf, en je hand op de knip. Of als je dan toch wil smijten met onze belasting centen. Geef dan de dame die speciale, en niet geschikt zijn om piloot te worden lieverds, moeiteloos in de rondte rijd voor een schijntje, iets meer loon. Die zijn pas iets om trots op te zijn. En geef al die (bijzondere mensen) een afstandsbediening van de schietstoel.